Vipps og ufrivillig eFaktura
Vi blir kontaktet av mange kunder, som har fått eFaktura fra oss, uten å være klar over det. Dette synes vi er veldig leit, men årsaken ligger i banksystemet, og er utenfor vår kontroll. Les mer om det her:
Det viser seg at Vipps i lengre tid har laget eFaktura-avtaler på kunders vegne, uten at de vet om det. Les gjerne NRK sitt nyhetsoppslag om saken den 13.7.19 HER
Dersom du IKKE ønsker eFaktura, må du selv gå inn i nettbanken og avslutte de eFakturaavtalene du ikke vil ha. Efaktura er en avtale mellom kunde og bank, som vi ikke har noen påvirkning på. Trenger du hjelp må du kontakte banken din.
Om du har Vipps, så kan det være årsaken til at du har kommet over på eFaktura. Da må du også gå inn i Vipps-appen og ta vekk "godkjenningen".
Dette gjør du slik, gå inn i appen og velg:
- Profil
- Betalingsvalg
- eFaktura i nettbank og apper
- slå av "Alltid Vipps eFaktura"